خودمونی!

همه چی!

خودمونی!

همه چی!

هیدینگ: ایران توانایی قهرمان شدن در جام ملت های آسیا را دارد


هیدینگ: ایران توانایی قهرمان شدن در جام ملت های آسیا را دارد

تهران - "گاس هیدینگ" سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کره جنوبی معتقد است که ایران توانایی رسیدن به عنوان قهرمانی مسابقات 2010 جام ملت های آسیا را دارد.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مربی با تجربه هلندی که در حال حاضر هدایت تیم ملی فوتبال ترکیه را بر عهده دارد در مصاحبه با سایت گل گفت: "افشین قطبی" سرمربی تیم ملی ایران برنامه های درستی برای رسیدن به موفقیت در رقابت های 2011 قطر در پیش گرفته است. 

قطبی از اعضای کادر فنی وی در زمان مربیگری تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی 2002 بود. 

هیدینگ همچنین از برگزاری مسابقات دوستانه ایران در اروپا حمایت کرد و افزود: تیم ملی ایران در تابستان یک اردوی تدارکاتی در اتریش خواهد داشت که انتخاب خوبی است. 

وی گفت: دمای هوای کوه های اتریش برای برگزاری جلسات تمرینی بسیار مناسب است و جدا از این بسیاری از تیم های خوب اروپایی هم در آن زمان آنجا هستند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه اظهار داشت: فکر می کنم برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم های قوی برای فوتبال ایران حیاتی است. 

وی گفت: من همین کار را در سال 2002 با کره جنوبی انجام دادم،‌ اما فدراسیون کره خواستار برگزاری مسابقه با تیم های ضعیف در چند ماه مانده به جام جهانی بود. 

هیدینگ افزود: آنها از شکست می ترسیدند و فکر می کردند که اعتماد به نفس بازیکنان با بازی با تیم های ضعیف تر بیشتر می شود. 

وی گفت:‌با وجود احترامی که برای همه تیم ها قائل هستم، اما با برگزاری چنین مسابقات دوستانه ای، اعتماد به نفس به دست نمی آید. 

وی ادامه داد: به همین دلیل ترتیب بازی با انگلیس و فرانسه را دادم و همه نتیجه این روش برای کره جنوبی در جام جهانی 2002 را دیدند. 

هیدینگ گفت: یک تیم فقط می تواند با انجام بازی های سخت دوستانه پیشرفت کند و شکست مقابل تیم های قوی در مرحله آمادگی تا زمانی که باعث پیشرفت تیم شود، بد نیست. 

وی تصدیق کرد: قطبی این تجربه را دارد، چون در سه جام جهانی تیم های مطرحی را همراهی کرده است. 

وی گفت: او در سال 1998 در تیم ملی آمریکا بود، در جام 2002 در کنار من در تیم ملی کره جنوبی بود و در جام جهانی 2006 آلمان نیز "دیک ادووکات" را در تیم کره همراهی می کرد. 

هیدینگ افزود: قطبی با این سابقه به عنوان یک سرمربی هدف بزرگی دارد که آن قهرمانی در جام ملت های آسیا با تیم ملی ایران است. 

وی تاکید کرد: من مطمئن هستم که تیم ملی ایران اگر سازماندهی خوبی داشته باشد، می تواند به این هدف دست پیدا کند. 

هدینیک که مربیگری در تیم هایی مثل رئال مادرید، آیندهوون و چلسی را در کارنامه دارد، در حال حاضر در سمت سرمربیگری تیم ملی ترکیه، شباهت های بسیاری بین فوتبال این کشور و ایران می بیند. 

او گفت: فکر می کنم شباهت فرهنگی فوتبال ایران و ترکیه بسیار است، چرا که قطبی هم به عنوان یک ایرانی اهمیت جام ملت های آسیا را می داند و در عین حال توانایی و قابلیت هدایت این تیم در سطح استاندارهای بین المللی را که برای شرکت در مسابقات بزرگی مثل جام ملت های آسیا لازم است، دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد